علاقمندان دارت استان آذربایجان غربی

علاقمندان دارت استان آذربایجان غربی

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

ساعت

امکانات

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 17
بازدید دیروز : 129
بازدید هفته : 222
بازدید ماه : 221
بازدید کل : 179662
تعداد مطالب : 439
تعداد نظرات : 49
تعداد آنلاین : 1


انجمن دارت ارومیه

وبسایت ورزشی


آشنایی با مسابقات جهانی دارت

آشنایی با مسابقات جهانی دارت

 

طی هفته های اخیر با اخبار هر روز مسابقات قهرمانی جهان 2014 PDC در خدمتتون بودیم. مسابقات قهرمانی جهان PDC ، اولین تورنومنت از سری تورنومنت های PDC در سال جاری میلادی (2014)  است که همه ساله در اواخر سال شروع و قهرمان آن در همان روز های اول سال جدید مشخص می شود.
گروه ترجمه – حسین خسروی-  در این فرصت به دست آمده تا مسابقات  BDO و  لیگ برتر PDC  بر آن شدیم تا اطلاعاتی در خصوص آشنایی دوستداران ورزش دارت بدهیم  که مسابقات PDC و BDO  دقیقا چه نوع  مسابقاتی است  و چه فرقی با هم و سایر مسابقات و تورنومنت های جهانی داره؟

  • فدراسیون جهانی دارت یا  WDF) World darts federation)

فدراسیون جهانی دارت در سال 1976 تاسیس شد و وظیفه آن تبلیغ و گسترش ورزش دارت و مطرح کردن دارت به عنوان یک ورزش اصلی در سطح بین المللی تعیین شد.
فدراسیون جهانی دارت در آغاز با 15 کشور به عنوان عضو فعالیت خود را آغاز و در حال حاضر 68 کشور از جمله کشور عزیزمان عضو آن هستند.  فدراسیون جهانی دارت هر ساله مسابقات قهرمانی جهان (WDF world cup ) و مسابقات قهرمانی قاره ای (مثل WDF Europe cup , WDF Pacific cup,…) را برگزار کرده و هر یک از مسابقات چه جهانی ، چه قاره ای ، در قالب مردان و زنان به صورت انفرادی ، دوبل و تیمی برگزار می گردد. فرد یا تیم دو نفره (یا کشور در مجموع) که مقام نخست را کسب نماید رسما به عنوان قهرمان جهان  یا قاره شناخته می شود. همانطور که مستحضرید ، آخرین بار تیم ملی کشورمان در جام جهانی 2011 ایرلند شرکت کرد که ملی پوشان عزیز کشورمان در رده آقایان و بانوان هم در انفرادی و هم در دوبل شرکت داشتند.

  • سازمان دارت بریتانیا یا BDO) British Darts Organization )

BDO در سال 1973 تاسیس شد و مسئولیت آن تعیین قوانین و استاندارهای دارت ، برگزاری مسابقات در سطوح آماتور و حرفه ای بوده و در یک کلام متولی دارت در بریتانیا لقب گرفت. BDO یکی از 15 کشور اولیه و عضو اصلی بنیانگذار فدراسیون جهانی دارت WDF به شمار می آید. BDO در سال 1978 اولین مسابقه حرفه ای قهرمانی جهان را با عنوان Embassy world darts championship برگزار کرد و پس از آن مسابقات دارت بیش از پیش از تلویزیون و سایر رسانه ها پخش شد.

  • سازمان دارت حرفه ای یا PDC) Professional Darts Corporation)

PDC در اواخر سال 1992 و اوایل سال 1993 توسط 16 بازیکن اول دارت جهان در آن زمان تاسیس شد. حدودا از سال 1988 استقبال از دارت کاهش یافت و به تدریج با کاهش اسپانسر ها ، مسابقات کمتر مورد توجه قرار گرفت تا جایی که تنها مسابقات قهرمانی جهان پخش تلویزیونی را به خود اختصاص می داد. این امر که یکی از دلایل نارضایتی بازیکنان دارت بود سبب شد تا 16 بازیکن برتر آن دوران از جمله "فیل تیلور" ، "اریک بریستو" ، "دنیس پریستلی" و ... با تشکیل PDC سعی در حرفه ای کردن این ورزش نموده و با جذب سرمایه گذاران و اسپانسرهای قدرتمند هم بر کیفیت مسابقات ، هم بر میزان درآمد تاثیر بگذارند. پس از این جدایی کشمکش هایی فراوان بین BDO و PDC بوجود آمد تا جایی که بازیکنان حاضر در PDC از حضور در کلیه مسابقات BDO و در نتیجه کلیه مسابقات زیر مجموعه فدراسیون جهانی دارت WDF محروم شدند. (فدراسیون جهانی دارت BDO را به رسمیت می شناسد.) بدیت ترتیب مسابقات قهرمانی جهان در سال 1993 آخرین باری بود که تمام بازیکنان دارت در یک تورنومنت قهرمانی جهان واحد شرکت کردند و از سال 1994 هر یک از این 2 سازمان مسابقات قهرمانی جهان خود را ترتیب دادند. البته در سال 1997 سازش هایی بین این دو متولی بزرگ دارت در دنیا بوجود آمد ولی کماکان BDO متولی اصلی و رسمی دارت در بریتانیا به حساب می آید. اما در طرف دیگر مسابقات PDC از سطح کیفیت و جذابیت به مراتب بالاتری نسبت به BDO برخوردار بوده و قریب به یقین تمام بازیکنان مطرح جهان در مسابقات PDC شرکت می نمایند. در سری مسابقات PDC میزان جوایز نقدی ، درامد بازیکنان ، تعداد مسابقات برگزار شده در طول سال ، اسپانسر های معتبر ، شبکه های تلویزیونی و ماهوارهای پوشش دهنده مسابقات همه و همه به مراتب بیشتر و قوی تر بوده و مخاطبین و بینندگان بیشتری را جذب می نماید. اکثر بازیکنانی که در BDO به شهرت و مقام می رسند به PDC پیوسته و دارت را به صورت حرفه ای تر دنبال می نمایند. اما همچنان BDO و PDC هر کدام مسابقات قهرمانی جهان متعلق به خود را برگزار کرده و قهرمان هر یک از مسابقات ، قهرمان جهان لقب می گیرد. همانطور که در ابتدای سال جدید میلادی ملاحظه کردید ، "مایکل فن گرون" به مقام قهرمانی سال 2014 PDC دست یافت و قهرمان جهان لقب گرفت.
اما مسابقات قهرمانی جهان BDO از 4 تا 12 ژانویه 2014 (14 تا 22 دی ماه 1392) برگزار خواهد شد و قهرمان آن نیز قهرمان جهان لقب خواهد گرفت. گفتنی است درمسابقات قهرمانی جهان BDO سال گذشته (2013) "اسکات ویتس" به عنوان قهرمانی رسید. (در ابتدا ذکر شد که فدراسیون جهانی دارت بازیکنان BDO را به رسمیت شناخته و آنها اجازه حضور در رقابتهای زیر مجموعه  WDFرا دارند. "اسکات ویتس" در جام جهانی ایرلند در سال 2011 به مقام قهرمانی رسید.)

 منبع مطلب از سایت انجمن دارت ج ا ا

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: مهندس امید غلامی تاريخ: دو شنبه 16 دی 1392برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

به وبلاگ علاقمندان دارت استان آذربایجان غربی خوش آمدید.در این وبلاگ می توانید بارشته دارت آشنا شوید. از خصوصیات این ورزش می توان : ورزش مدیران موفق - ورزش خانواده - بدون خطر و محدودیت سنی 7 تا .... - ورزش مکمل ورزشهای سنگین - ورزش دوم ورزشکاران حرفه ای - ورزشی کم جا و کم هزینه - ورزشی لذت بخش برای معلولین و جانبازان - هر ساعت این ورزش ۱۲۰۰ متر پیاده روی دارد. ورزشی نوین ، مفرح و هیجانی - تقویت تمرکز حواس - بالا بردن اعتماد به نفس - بالابردن قدرت محاسبه - ایجاد حس رقابت و انگیزه - یادگیری بسیار سریع و آسان- کاهش استرس - بدون نیاز به محل خاصی برای تمرین(فقط 3 متر جا) - بدون نیاز به یار تمرینی - قابلیت بازی از یک نفر تا بی نهایت .

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

اوقات شرعیذکر روزهای هفتهآیه قرآن تصادفی

Template By: LoxBlog.Com

 

 


© All Rights Reserved to urmiadarts.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com